Ako vam je nakon ludnice uzrokovane pripremama te samim druženjem s mnogobrojnom rodbinom ostalo još snage, ako ste preživjeli novogodišnji mamurluk, spremno vas iščekuju postblagdanska sniženja. Period koji su mnogi s nestrpljenjem iščekivali cijelu godinu. Neki su se možda i temeljito pripremali štedeći samo za ovaj događaj svih događaja kada cijene vrtoglavo padaju, a oznake s popustima iskaču na svakom koraku, iz svakog izloga. Sniženja koja vas mame nerijetko donose i određenu dozu stresa i nervoze koju uz dobro planiranje šoping avanture, možete u potpunosti izbjeći te zaista uživati u ludoj utrci zvanoj praznična sniženja.
Budući da se rasprodaje održavaju dok su trgovine i trgovački centri još uvelike odjeveni u blagdansko ruho i sve servirano s velikim, šarenim mašnama, potrebno je zadržati bistru glavu te ne dopustiti blještavim oznakama da pomute zdrav razum. Predivno je i nadasve uzbuđujuće vidjeti sve te najave 70%- tnog sniženja, no ponekad, ako niste dobro promislili i definirali strategiju kupovanja, možete završiti s praznim novčanikom. A i dalje ćete stajati pred ormarom misleći “pa ja nemam što odjenuti!”. U čemu je tajna?
Za uspješan blagdanski šoping predlažemo par korisnih savjeta kako iskoristiti sniženja na najbolji mogući način. Prvo pravilo je analiza. Prije svega potrebno je analizirati vlastiti ormar. Razmislite što niste nikada odjenuli, a najvjerojatnije ste kupili prošle godine baš u ovo vrijeme. Pokleknuli ste pred predmetom koji vam se zapravo, kako stanje pokazuje, ne uklapa u stil te “čami” u nekom kutku ormara. Nepotreban. Kako se ista pogreška ne bi ponovila potrebno je odrediti koji stil dominira vašom garderobom, imate li dovoljno bazičnih komada na kojima on počiva. Ukoliko vam nedostaje par komada za podizanje cjelokupnog dojma, par detalja koji će vas istaknuti od ostalih, bitno je promisliti u kojem smjeru želite ići. Kada točno znate što tražite izbjegavate nepotrebno lutanje trgovinama i trošenje dragocjenog vremena uzalud, te neizbježnu frustraciju. Najčešće nervoza, umor i razočaranje dovode do kupnje nečeg nepotrebnog.
Nakon uspješne analize potrebno je izraditi dobar plan. Planirajte prije svega budžet koji ste spremni ili u mogućnosti potrošiti. Kada je određena svota novaca potvrđena, utvrđeno što vam u ormaru nedostaje, a samim time i treba, možete ići korak dalje te odrediti koliko ste spremni iz budžeta izdvojiti za neku određenu stvar. Važno je odrediti prioritete i što stvarno želite, a što može biti prekriženo s popisa ako se okolnosti promijene.
Također, važno je i biti upoznat s ponudom. Jedna od zamki u trgovačkim centrima jest nedovoljno istražena ponuda. Kako biste bili sigurni da imate najbolju stvar za vas, preporuka je prvo proći kroz sve trgovine brendova koji su vam zanimljivi te istražiti što točno nude. Ako je moguće isprobajte kako vam određen odjevni predmet pristaje. Nakon istrage, komad koji vam se najviše sviđa, pristaje vam kao saliven, a uz to ga i povoljna cijena prati u stopu, vaša je dobitna kombinacija. Na ovaj ćete način izbjeći frustraciju pronalaska istog ili sličnog komada odjeće u sljedećem dućanu, samo povoljnijeg. I to u situaciji kada je dio budžeta već potrošen, a pred vama bespuća trgovačkog centra.
Pažljivim planiranjem i istraživanjem ovakve se situacije lako mogu izbjeći, a neugodna iskustva postati prošlost. Vaš će ormar postati pun savršenih komada koje ćete rado i često nositi, a novčanik će vam biti zahvalan jer niste potrošili više od predviđenog za još jednu stvar koju ste “baš morali imati”.
Tekst – Ines Skobe
Članak u suradnji s Pleasure Magazinom